وبلاگ

شفقت درمانی برای شفقت درمانگر

شفقت درمانی در حقیقت یک درمان نزدیک به رروان درمانی مثبت گراست . در روان درمانی مثبت گرا تاکید بر پیدا کردن استعدادها ، توانمندیها و نقاط قوت افراد است تا با رشد و تقویت آنها ، فرد را در مسیر کمال و خود شکوفایی سوق دهد .

شفقت درمانی با تکیه بر آیین هایی چون بودیسم ، تائو ، دن و یا تمرکز بر هیجان مراجعان شکل گرفت . درمانگران در درمان مبتنی بر شفقت ، همانند دیگر درمانهای موج سوم ، به دنبال تغییر شناخت ، تغییر رفتار ، تغییر هیجان و … نیستند بلکه به دنبال تغییر نگاه فرد نسبت به تجارب ذهنی اند . هدف اساسی این درمان کمک به مراجع برای مواجهه با تجارب دردناک هیجانی است تا به وسیله آن قدرت تحمل درد ، رنج و اندوه را پیدا کند و کم کم بتواند با تکیه بر توانمندیهای خود و مهارتهایی که در این راستا کسب میکند به احساس امنیت و آرامش بیشتری دست یابد .

مطالعه این اثر به روان درمانگران ، مشاوران ، روانشناسان ، روان پزشکان و کسانی که به نوعی در این حوزه فعالیت دارند توصیه می شود .

عنوان کتاب : شفقت درمانی برای شفقت درمانگر
ناشر : انتشارات دانژه
نویسنده کتاب : راسل ال. کولتس – کریس آیرونس – توبین بل – جیمز بنت – لوی
مترجم کتاب : دکتر جواد خلعتبری
الهلم شفیهی – مریم عبدالهی
قطع : رقعی
نوبت چاپ : اول
شابک – ISBN ۹۷۸-۶۰۰-۲۵۰-۲۹۱-۹

About Author

یک دیدگاه در مورد “شفقت درمانی برای شفقت درمانگر

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما ممکن است از این برچسب ها و خصوصیات HTML استفاده کنید:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

X